Ellen Kari Fredriksen delte åpent om sine erfaringer fra et ferskt e-handelsprosjekt som involverer både Bluestone PIM, Optimizely CMS- og e-handelsplattform og SAP ERP. Et stort prosjekt for etablering av en helt ny plattform hvor nye nettsider og en avansert B2B nettbutikk har vært hoveddelene i de første leveransene.
Ellen Kari gikk igjennom områder både hvor man har lyktes, og erfaringer rundt forbedringspotensiale. Blant annet fremhevet hun viktigheten av å bruke nok tid på å definere og verifisere IT-arkitekturen. Feil valg er kostbart.
I et moderne og globalisert samfunn, hvor både folk og bedrifter løper etter “bjellesauer” fokuserte Kenneth Pedersen i sitt innlegg på hvor viktig det er å tørre og skille seg ut. - Kanskje viktigere enn noen gang! Han fortalte blant annet om hvordan ANTI, på sin egen utviklingsreise, har gått mot strømmen.
“1999 var vår tids beste filmår, og før det må vi tilbake til 1939 for å finne noe som matcher. - Ta for eksempel filmåret 2023 hvor 9 av topp 10 på blockbuster handler om fiktive superhelter”, er et av eksemplene Kenneth trekker frem.
Visste du at om du gjør kundene 5% mer fornøyde (net promoter score), øker du salget med hele 25-95%? Kristian Landmark viste blant annet til dette og hvordan man løser komplekse og differensierte brukerbehov, som er typisk for B2B, med innsiktsdrevet utvikling. Det handler om å forstå reelle brukerbehov og å koble disse med forretningsbehov og å utnytte kommersielle muligheter.
Marius Lian tok oss et steg videre ved å vise hvordan AI kan optimalisere innsiktsarbeidet. Et spennende eksempel var bruken av ChatGPT som simuleringsverktøy for å forbedre intervjuguider, samt hvordan AI kan brukes i transkripsjonsarbeid.
Ønsker du å oppgradere din e-handel? Vi hører gjerne på dine problemstillinger eller spørsmål du måtte ha.